Wednesday, July 27, 2011

BEN ASHAARI CARI BLOG ..CEPAT !

Nak join? Klik gambar di atas....Tak tau sempat lagi ke tak. Pakar baru je abis main futsal. So, pakar nk citer pasal entri yang lepas. Berkenaan Kibas.....

Kibas ni ada yang kata kambing biri-biri. Tapi kalau dilihat pada rupa sebenarnya, seakan-akan kambing biri-biri, cuma bulu je tak tebal. Daging dia lebih lembut dan lazat, dan dikatakan boleh menambah darah, sesuai untuk orang darah rendah, membantu sistem pencernaan, naikkan suhu badan, kuatkan sistem badan dan kuatkan daya ingatan. arga seekor kibas dalam RM700-RM800. Kalau pandai menawar mungkin boleh dapat murah lagi. Berat purata kibas dalam 45kg. Harga kambing jantan dalam pasaran sekarang dalam RM 550.00 seekor dengan berat purata 30kg-35kg. Nasihat pakar, pastikan berat kambing tersebut diambil kira sebelum setuju dengan harga tawaran dari peniaga dan periksa harga semasa di kawasan anda. Harga juga berlainan bergantung pada lokasi anda. Di kampung semestinya harga yang ditawarkan lebih murah berbanding di bandar. So kalau nak buat akikah anak tu, boleh je buat kat kampung untuk jimat kos. Atau, kongsi dengan adik-beradik yang lain, gantikan kambing dengan lembu mengikut pembahagian dalam Islam iaitu seekor kambing bersamaan 1/7 bahagian lembu. Boleh kurangkan kos bagi yang kurang berkemampuan dan biasa dibuat semasa mengerjakan ibadah korban. Di mana saja ibadah akikah tu dikerjakan, apa yang penting, kerjasama. Bukanlah, tujuan dan niat akikah itu sendiri ialah sebagai satu sambutan kesyukuran ke atas kelahiran anak.



6 comments:

si cantik sally said...

http://ezetheblackrose.blogspot.com/2011/07/followers-meningkatkomen-melekatterima.html

terjaj sat...da fllow bck hehe rajin join segmen ekk

Muslimah Optimis said...

hari ni nak BW secara besar-besaran untuk mencari jawapan soalan segmen papa ben..

wahhhhhhhhh.. dapat info baru pasal kibas.. hihihi

tahu tak apa itu SMEi dalam dunia blog?? klik SMEi dalam dunia blog. Nak tahu baca sampai habis OJ.. untuk keterangan lanjut..

terima kasih..

ame elms ! said...

geledah cari jawapan dan clue untuk soalan soalan seterusnya sini ! :D

http://pucukandubi.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blog-cepat.html

ohh btw , jemput singgah blog ame ya , sudah berwajah baru . :)

azu said...

hai..singgah2 sini..dah follow petua pakar..singgah2blog Azu ye!tq
http://azumie.blogspot.com/2011/08/kelebihan-bulan-ramadhan-yang-dilupakan.html

My Life's Journey said...

Comelnya kambing .. cian nak mama uuuuuuuu. Salam perkenalan :). Umi follow dah.

Belog Sambal Belacan said...

polo anda kembali...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget