Sunday, August 21, 2011

Maksud bacaan doa duduk antara 2 sujud

Assalamualaikum,

Harini pakar nak berkongsi sedikit ilmu tentang solat. Pernahkah kita hayati maksud bacaan doa duduk antara 2 sujud yang kita lakukan saban hari dalam solat kita? Sebagai peringatan untuk semua dan diri pakar sendiri, berikut pakar terangkan maksud bacaan ayat tersebut.
✔ Rabbighfirlii (Tuhanku, ampuni aku)
✔ Warhamnii (sayangi aku)
✔ Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
✔ Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
✔ Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
✔ Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
✔ Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
✔ Wa’fuannii (Maafkan aku)
Indah sekali maksud dalam doa tersebut. Renung-renungkan, dan selamat beramal.....

6 comments:

sally wanny said...

renung2kan...

Norhisham Nordin said...

nak share kat blog saya... thanx..!

iMBobo said...

ramai org lupa maknanya ni..thanks ya! :)

petuapakar said...

Ilmu tu untuk dikongsikan. Share jer...

aimi adilah said...

slme nie tahu solta je.. tp xtaw mkne dlm solt.. mekaseh kak :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

mendalami ertinya dalam melaksanakan lebih bermakna daripada melaksanakan tanpa pengetahuan agak sia2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget