Tuesday, October 4, 2011

Pengertian wudhuk menurut Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat

Assalamualaikum,
Just for the sharing. Lama dah tak update blog ni. Busy ngan keje ngan study. 

"Ambil wudhuk tidak perlu banyak, tetapi biar sempurna. Ini kerana basuhan deng...an air itu hanyalah simbolik. Yang hendak dibasuh bukanlah najis yang ada di wajah dan anggota kita, tetapi kotoran dosa yang dibawa oleh mata, mulut, telinga, tangan dan kaki..."

Tazkirah ringkas di pejabat Menteri Besar pada 10 Jun 2010.

Khas untuk sesapa yang tertanya-tanya kenapa ler nak kena amik wudhuk ni. Dah mekap lawa-lawa nak kena buat balik. So, berwudhuk lah dengan sempurna. Hilangkan rasa taksub pada duniawi. Sama-samalah kita barubah dan menuju ke arah kebaikan. Insyaallah.


Ambil wudhuk tu tidak melecahkan tapi pakai mekap tu leceh. Hik hik hik.

4 comments:

Munna said...

hehee betoi3

hajar said...

hehe... nasib baik saya jenis yg x pakai mekap... hihihi

ariana said...

Perkongsian yang amat baik ni..Pendek tapi bernas..tq:)

Ct Noraishah said...

setuju sgt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget